Office Location +8801611536464

EGP Training E-Tender Basic to Advance

EGP Basic to Advance Tender Submission Professional Course in Dhaka. Cell: 01611536464
EGP Basic to Advance Tender Submission Professional Course in Dhaka, Bangladesh. How to drop the tender according to the correct rules! How to match the 10% rate correctly (LTM, OTM, OSTEM, RFQ) Cell: +8801611536464


EGP Basic to Advance Tender Submission Professional Course in Dhaka

Are you interested in learning all the activities of EGP Basic to Advance Tender Submission (LTM, OTM, OSTEM, RFQ)? How to drop the tender according to the correct rules! How to match the 10% rate correctly. Then learn EGP,  your own tender from a professional, and submit yourself.

What is EGP: Bangladesh e-Government Procurement (e-GP) is an online platform that enables government agencies to conduct public procurement electronically. The e-GP system was launched in 2011 with the aim of increasing transparency, efficiency, and fairness in public procurement processes. Since then, the system has been widely adopted by government agencies in Bangladesh, and it has contributed significantly to the modernization of the country's public procurement system.

One of the key features of the e-GP system is electronic tendering, which is also known as e-tendering. Electronic tendering allows suppliers to submit their bids online through the e-GP portal, eliminating the need for the physical submission of documents. This has made the tendering process more convenient for both suppliers and government agencies. Additionally, e-tendering has increased transparency by ensuring that all bids are received and processed in a timely and secure manner.

The e-GP system also provides a range of other features that make public procurement more efficient and effective. For example, the system includes an online vendor registration system that allows suppliers to register themselves with the government, reducing the time and effort required to participate in government tenders. The system also includes online payment facilities, which enable suppliers to make payments online for any fees associated with the tendering process.

Furthermore, the e-GP system has significantly reduced the time and cost required to conduct public procurement processes. This has been achieved by automating several stages of the procurement process, including bid submission, evaluation, and award. By reducing manual intervention, the system has eliminated the need for physical documents, which has also helped to reduce the risk of errors and fraud.

The e-GP system has received widespread recognition for its contribution to modernizing public procurement in Bangladesh. In 2016, the system was awarded the United Nations Public Service Award in the category of "Improving the Delivery of Public Services." This recognition is a testament to the system's success in achieving its objectives of increasing transparency, efficiency, and fairness in public procurement processes.

In conclusion, Bangladesh's e-Government Procurement (e-GP) has brought significant changes in the public procurement system of the country. The electronic tendering system has made the tendering process more transparent and efficient while also reducing time and cost. It has contributed significantly to the modernization of public procurement processes and has been recognized globally for its success. The e-GP system is an excellent example of how technology can be used to improve public service delivery and promote good governance.

বাংলাদেশ ই-গভর্নমেন্ট প্রকিউরমেন্ট (ই-জিপি) একটি অনলাইন প্ল্যাটফর্ম যা সরকারি সংস্থাগুলিকে ইলেকট্রনিকভাবে পাবলিক প্রকিউরমেন্ট পরিচালনা করতে সক্ষম করে। পাবলিক প্রকিউরমেন্ট প্রক্রিয়ায় স্বচ্ছতা, দক্ষতা এবং ন্যায্যতা বাড়ানোর লক্ষ্যে 2011 সালে ই-জিপি সিস্টেম চালু করা হয়েছিল। তারপর থেকে, বাংলাদেশে সরকারী সংস্থাগুলি ব্যাপকভাবে এই ব্যবস্থা গ্রহণ করেছে, এবং এটি দেশের পাবলিক প্রকিউরমেন্ট সিস্টেমের আধুনিকীকরণে উল্লেখযোগ্য অবদান রেখেছে।

ই-জিপি সিস্টেমের অন্যতম প্রধান বৈশিষ্ট্য হল ইলেকট্রনিক টেন্ডারিং, যা ই-টেন্ডারিং নামেও পরিচিত। ইলেকট্রনিক টেন্ডারিং সরবরাহকারীদের ই-জিপি পোর্টালের মাধ্যমে অনলাইনে তাদের বিড জমা দেওয়ার অনুমতি দেয়, নথিপত্র জমা দেওয়ার প্রয়োজনীয়তা দূর করে। এটি সরবরাহকারী এবং সরকারী সংস্থা উভয়ের জন্য দরপত্র প্রক্রিয়াটিকে আরও সুবিধাজনক করে তুলেছে। উপরন্তু, ই-টেন্ডারিং সমস্ত দর সময়মত এবং নিরাপদ পদ্ধতিতে প্রাপ্ত এবং প্রক্রিয়াকরণ নিশ্চিত করার মাধ্যমে স্বচ্ছতা বৃদ্ধি করেছে।

ই-জিপি সিস্টেম অন্যান্য বৈশিষ্ট্যের একটি পরিসরও প্রদান করে যা পাবলিক প্রকিউরমেন্টকে আরও দক্ষ এবং কার্যকর করে তোলে। উদাহরণ স্বরূপ, এই সিস্টেমে একটি অনলাইন ভেন্ডর রেজিস্ট্রেশন সিস্টেম রয়েছে যা সরবরাহকারীদের সরকারের কাছে নিজেদের নিবন্ধন করতে দেয়, সরকারী দরপত্রে অংশগ্রহণের জন্য প্রয়োজনীয় সময় এবং প্রচেষ্টা হ্রাস করে। সিস্টেমটিতে অনলাইন অর্থপ্রদানের সুবিধাও রয়েছে, যা সরবরাহকারীদের টেন্ডারিং প্রক্রিয়ার সাথে সম্পর্কিত যেকোনো ফিগুলির জন্য অনলাইনে অর্থ প্রদান করতে সক্ষম করে।

অধিকন্তু, ই-জিপি সিস্টেম পাবলিক প্রকিউরমেন্ট প্রক্রিয়া পরিচালনার জন্য প্রয়োজনীয় সময় এবং খরচ উল্লেখযোগ্যভাবে হ্রাস করেছে। এটি বিড জমা, মূল্যায়ন এবং পুরস্কার সহ ক্রয় প্রক্রিয়ার বিভিন্ন ধাপ স্বয়ংক্রিয়ভাবে অর্জন করা হয়েছে। ম্যানুয়াল হস্তক্ষেপ হ্রাস করে, সিস্টেমটি শারীরিক নথির প্রয়োজনীয়তা দূর করেছে, যা ত্রুটি এবং জালিয়াতির ঝুঁকি কমাতেও সাহায্য করেছে।

বাংলাদেশে পাবলিক প্রকিউরমেন্ট আধুনিকীকরণে অবদানের জন্য ই-জিপি সিস্টেম ব্যাপক স্বীকৃতি পেয়েছে। 2016 সালে, সিস্টেমটিকে "জনসেবা প্রদানের উন্নতি" বিভাগে জাতিসংঘের পাবলিক সার্ভিস অ্যাওয়ার্ড প্রদান করা হয়েছিল। এই স্বীকৃতি সরকারী ক্রয় প্রক্রিয়ায় স্বচ্ছতা, দক্ষতা এবং ন্যায্যতা বাড়ানোর লক্ষ্য অর্জনে সিস্টেমের সাফল্যের প্রমাণ।

উপসংহারে বলা যায়, বাংলাদেশের ই-গভর্নমেন্ট প্রকিউরমেন্ট (ই-জিপি) দেশের পাবলিক প্রকিউরমেন্ট সিস্টেমে উল্লেখযোগ্য পরিবর্তন এনেছে। ইলেকট্রনিক টেন্ডারিং সিস্টেম টেন্ডারিং প্রক্রিয়াটিকে আরও স্বচ্ছ এবং দক্ষ করে তুলেছে এবং সময় ও খরচ কমিয়েছে। এটি পাবলিক প্রকিউরমেন্ট প্রক্রিয়ার আধুনিকীকরণে উল্লেখযোগ্য অবদান রেখেছে এবং এর সাফল্যের জন্য বিশ্বব্যাপী স্বীকৃত হয়েছে। জনসেবা প্রদানের উন্নতি এবং সুশাসনের উন্নয়নে প্রযুক্তি কীভাবে ব্যবহার করা যেতে পারে তার একটি চমৎকার উদাহরণ ই-জিপি সিস্টেম।


You can join our free class: 

We have offline-online workshops ...

Register: https://forms.gle/x7g4fPN3obd1Z2AP9

What is in our course:

1. E-GP registration process.

2. Process all types of tender submissions through e-GP.

3. All types of banking activities related to e-GP.

4. 10% matching rate.

5. Tender submission by hand.

6. Video clip of the class.

7. Always cooperate in solving any problem after training.

GPEGP Basic to Advance Tender Submission (LTM, OTM, OSTEM, RFQ) will be taught. After learning this course, you too will become an EGP expert.

Office address
Global Professional IT
164/1 BRB Cable Building, Middle Baraboo, 
Shabujbagh, Dhaka-1214.
Hotline: 01611-536464
www.gpit.com.bd